Alla inlägg under augusti 2009

Av Linda Samuelsson - 30 augusti 2009 22:11

Sha : )

Idag har jag jobbat igen, pengar pengar : ) !

Till tåget idag fick jag låna min brors moppe. Men de gick bra. Typ andra gången jag kör moppe efter att jag ramlade med en moppe i april i år... Usch de var verkligen inget kul trodde min ben skulle vara förstörde men de löste sig. : )

Men iaf shiit vad Tommys moppe går fort, körde om två stycken andra moppar på vägen hem, haha : ) ! 

Men i morgon ska jag gå till skolan, sen ska pappa hämta mig så ska vi åka till skrotten och fixa saker till min folkracebil och lite saker till annat med : ) !

Sen ska jag vara hos pappa i en vecka nu, äntligen : ) !

Jaja men nu ska jag sova.

 Ha de Bäst så hörs vi när vi hörs xD !

Av Linda Samuelsson - 29 augusti 2009 20:30

Hejsan ! : )

Idag har jag jobbat hela dagen.

Började 10.30-18.30 skulle egentligen börja 11.00 men de var så mycket att förbereda så de blev att jag började en halv timme tidigare : ) !

Gött med lite extra tid de innebär ju mer pengar med : ) !

De var väldigt mycket folk idag hela dagen så de var en väldigt stressig dag idag. Plus att disk maskinen gick sönder med och proppen gick hela tiden så vi hade ingen ström i mellan åt heller. Och de funkar inte riktig på en restaurang/salladsbar heller, allt måste ju funka annars förlorar vi kunder.


Jaja nog om de, i kväll blir de att ta lugnt iaf för jag ska jobba imorgon med. Sen ska jag försöka få tag på pappa som inte svara på sin mobil : /.

För jag vill veta hur de har gått för han idag på folkracen.

Vi hörs imorgon, Puss :D ! 

Av Linda Samuelsson - 28 augusti 2009 22:34

Sha ! :)

Idag har jag varit i skolan igen : / !

De var väl en helt okej dag som vanligt, inte mkt som hände idag inte...


Men sen efter skolan åkte jag till Mölndal träffade Emad : ).

När jag stod och väntade på han på mölndals-bor såg jag min älskade pappa åka på motorvägen på väg till Karlstad för att köra folkrace. Åh vad ledsen jag blev, vill ju vara med. Men nej då ska man ju jobba denna helgen : / !

Jaja men de är ju iaf gött att få extra pengar.


Men nu så ska jag snacka med lite folk och sen ska jag sova för att orka jobba i morgon 11.00-18.30 !

Pussar <3


Av Linda Samuelsson - 27 augusti 2009 22:03

Tjoho : ) !

Idag var de skolan igen, idag hade våran grupp hotell delen...

De var väl inte så jätte kul, men vi var på Hotell Halland idag och titta på några rum och så. De var ändå helt okej.


Men sen idag skulle jag egentligen tränat fotboll, men blev inte så jag var så himlans trött så jag sov i en och en halv timma.

Sen vakna jag och då ringde pappa snacka med han i evigheter kändes de som. Vi prata om jobbet, skolan och folkrace. Mycket saker på än gång.

Nu tittar jag på film och snart ska jag sova tror jag : ) !

Vi hörs : )

Pusshej !

Av Linda Samuelsson - 26 augusti 2009 21:32

Hej !

Ännu en skoldag har gått idag va de faktiskt roligt : ) !

Vi fick äta mat och servera tre rätters middag göttans : D .

Sen kom jag hem tog de lugnt en stund med min underbara kompis Josefin <3. Sen va de dags att åka till fotboll och spela match mot Fjärås. Vi förlora med 2-4 tror jag men inte säker. Jag ville inte spela mycket för i och med att jag har varit sjuk men så blev de ju inte. Skulle ha börjat inne på plan men sa att jag ville börja på bänken, och de fick jag som tur var. Men de var jobbigt och spela de jag gjorde : /. Och gick inget bra alls tror de va min sämsta match.

Jaja men nu ska jag ta de chill lite till. Ha de gött ;) Pussar på er ! <3

Av Linda Samuelsson - 25 augusti 2009 16:32

Hej !

Yeah äntligen fått lönen, så nu har jag pengar igen. Inte för att jag slösar bort mina pengar men sparar en del pengar varje månad. Så hade inga kvar sen förra lönen som jag kan använda till små saker : / !


Idag var det skoaln igen. Idag var jag ingenting med klassen, för vi hade restaurang saker hela dagen idag. Jag skulle vara i serveringen så idag lärde jag mig att servera rätt : ) ! Det va faktiskt rätt kul...

Nu sitter jag i sängen och vet verkligen inte vad jag ska göra men tror de blir att vara hemma, eller så åker jag och tränar fotboll i kväll får väl se. Men ska ringa pappa senare iaf och prata lite med honom. Bestämma när vi ska åka till skrotten och hämta delar till min nybyggda bil : ) !

Av Linda Samuelsson - 24 augusti 2009 21:10

Hejsan !
Idag va de min första dag på Elof lindälvs gymnasium där jag går Hotell- och restaurangprogrammet.

Alla andra började i tisdags förra veckan i min klass, så jag känner mig väldigt efter att börja en vecka typ efter dem : / .

Men jag har varit sjuk i en vecka och några dagar så de har inte varit tummen upp för de....

Yeye Klassen ska man väl inte klaga på så men man gillar ju inte alla : /, och som sagt känns konstigt att komma in i den nu efter....

Men kanske känns bättre i morgon får vi hoppas på .

Annars så känner man ju många andra i skolan så de är ju inga problem så : ) !


Nog om de idag efter skolan åkte jag och köpte ett par skor, dom blev faktiskt helt okej va akut efter skor så köpte de bästa jag hitta så snabbt som möjligt. Hade liksom ingen lust idag att titta överallt.

Men sen när jag köpt skor så åkte jag och solade solarium, men fan de ska ju var 18-års gräns nu i kba-simhall : /...

Så kan inte sola där längre men har faktiskt en gång kvar att sola där sen får jag leta upp något nytt, bra och billigt ställe att sola på ;) !

Vi hörs i morgon, ha de så underbaaaart så länge <3!

Presentation

Skriv I Gästboken : )

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards